egyszazalek

superinfo

14_agnitiming_logo

2018.09.24.

Dr. Tóth Attila klubtagunk egy különleges helyszínen futott maratont, íme a beszámolója:

Szeptember 1-én Jordániában részt vettem a Petra Desert Maraton-on. Ez egy fél ill. maraton távból álló verseny. A verseny szervezője a dán Albatros Adventure Maratons nevű cég volt. Ők szervezik még a Began Temple Maraton, Great Wall Maraton, Big Five, Polar Cycle Maraton versenyeket is.  Augusztus 30-án csütörtökön repültem a Jordán fővárosba . A reptéren a szervezők már várták a futókat . Az első éjszakát egy a Holt-tenger partján található szállodában töltöttük. Másnap pénteken de. egy kis holt- tengeri fürdőzésre volt lehetőség , majd irány Petra. Késő délután érkeztünk meg, ahol egy közös ebéd és a szálláshelyek elfoglalása után hamarosan a rajtcsomagok átvétele, valamint a verseny eligazítás következett a Petra Visi tors Centerben.

petra1    petra2    petra3

Itt jó volt együtt látni a közel 300 versenyzőt a világ minden tájáról. Míg tavaly csak 174 induló volt addig idén 288-an vágtak neki a távnak. Visszatérve a szobába még rendszereztem másnapi ruháimat, kiegészítőimet. Korán lefeküdtem aludni. Szombaton, a várva várt verseny reggelén 4.00-kor ébredtem. Rögtön mentem az étterembe , ahol a többi versenyző már jó ízűen fogyasztotta könnyű reggelijét. Evés után vissza a szobámba egy kis frissítő zuhany, napkrémezés, öltözködés. Majd irány a Petra Visitors Centerhez / az ókori Petra romjaihoz vezető út bejárata /a gyülekező helyszínére. Innen még sötétben indultunk a 2,5 km-re lévő rajthoz a Siq nevű sziklahasadékon keresztül. A Siq végén elénk tárult Jordánia legismertebb látványossága a mindenki által ismert Treasury (Al Khazna /Kincsesház/ ). Itt lehetőség volt néhány fotó elkészítésére.

A rajt 6.30-kor volt. Az eső 2-3 km homokos murvás úton haladt régi ókori romok között. A hőmérséklet kb. 26-27 fok lehetett. Majd kiérvén az aszfaltos útra meredek szerpentinen vezetett utunk felfelé. 2 kb múlva el kellett hagynunk az aszfaltos utat és következett a köves sivatag. Csodálatos környezetben futottunk,fel és le. Közben a Nap is előbukkan a környező hegyek mögül. Melegedett, 13,5 km-nél szétvált a félmaraton és maraton mezőnye. A maraton táv versenyzői 16 km kitérőt tettek egy lenyűgöző, egyedülálló sziklák által szegélyeznek úton, amit csak néhány turista lát. Az út eleinte lankás volt, de a végén elég meredek emelkedők és lejtők következtek. A teljes táv 22. km-énél volt a fordító és ezért lehetőségem volt szembetalálkozni az előttem futókkal. a találkozásokkor a futók lelkesen üdvözölték és buzdították egymást. (Láttam nem is állok rossz helyen). Visszaérve a félmaratontól való szétválási ponthoz (30.5 km) következett a verseny legnehezebb szakasza. Kb. 20 %-os lejtő 5 km-en keresztül. Ehhez jött még a 35-36 fok plusz az , hogy mögöttünk volt már több mint 30 km. Majd felérve a hegygerincre murvás út következett, amin egy idő után meredek lejtős szerpentinbe ment át. Ez visszavezetett Petra városába, aminek kanyargós utcáin keresztül jutottunk el a célig. Jó érzés volt meghallani az ütemes zenét és a speaker buzdító szavait. A kis közönséget lelkesen tapsolt. Számomra nagyon megható és felemelő érzés volt , hogy itt lehetek. Számtalanszor megnéztem a Youtube-on a korábbi versenyeket.

A távot 4 óra 44 perc alatt sikerült teljesítenem. Örültem neki, mivel tervem 5 órán belüli idő volt. 26 ként sikerült célba érnem. A versenyen egyedüli magyar versenyző voltam és a korábbi években sem volt magyar induló. A jó frissítés és hűtés különöse fontos ezen a versenyen. Ennek kivitelezésére a feltételek adottak voltak. A 3 km-enkénti frissítőpontokon bőven volt víz inni és a testet hűteni, több helyen. Jó érzés volt , hogy pólómon ott volt a Strucc Futóklub logója és a Mosonmagyaróvár felirat. Az, hogy itt lehetek, és ezt csinálhatom különösen fontos számomra. 1998 szeptemberében egy súlyos autó balesetben eltörött a bal combcsontom. Újra tanultam járni. A mai napig velő űrszeg van a bal combcsontomban. Így futok, így futottam már több maratont. Ez is erőt adott, hogy 20 év után erre lettem képes.

futonaptar BSI mozdulj velunk exterememan keszthely triatlon  kartyalogo