egyszazalek

superinfo

14_agnitiming_logo

2019.06.06.

Szlovákiában kezdtük az idei triatlon szezont, a Duna partján, Mosonmagyaróvárhoz nagyon közeli Somorján. Farkas Imi és Kelemen Ati úticélja a Challenge Samorin volt, ami a 40 versenyből álló challenge sorozat nem hivatalos féltávú világbajnoksága volt. Hemzsegtek a világsztárok a versenyközpontnak otthont adó x-bionic sphere komplexumban. Mi az open kategóriában indulhattunk, amit most rendeztek először.

A verseny. Mint minden triatlon verseny, ez is úszással kezdődött. A nap talán legfontosabb száma a 14,4 volt. Ez nem egy finom vörösbor alkohol foka volt aznap, hanem a Duna vizének hőmérséklete. A megáradt Dunának itt is nagyon erős volt a sodrása, ilyen hideg vízben 1900 métert úszni, még rutinos triatlonistáknak is extra kihívás. Először sodrással szemben úsztuk a táv felét, majd visszafelé „hozott” minket az ár. Ennyit régen dolgoztak a vízimentők, nagyon sok úszót szedtek ki a vízből, top atlétákat is. Az egyik taiwani lányt a rajtvonalon emelték ki, mert nem tudott haladni az árral szemben. Készültünk a rendkívüli feladatra, és igazi Szigetköziek lévén csont simán lehoztuk az első számot, még élveztük is a Dunai pancsit.

Egykörös 90 kilis bringa kicsit eseménytelenebb volt, kisebb részeket leszámítva, egész jó minőségű aszfalton tekertünk. A 2 óra időtartamra széthúzott, több hullámos rajt miatt, elég szellős volt a teljesen lezárt kerékpár pálya, aminek szintén sajátossága, hogy itt 20m a bolyozási távolság. A frissítésre nagyon figyelni kellett, mert a hirtelen jött meleg már erősen nyomta a fejünket. Ha valaki itt elrontja a szénhidrát, folyadék és só bevitelt, annak a futáson keserves időszak jön. A futás már sokkal izgalmasabb volt, nézők, sok triatlonista küzdött a 28-29 fokos meleggel, a napsütéssel, mert sok árnyék a bringapályához hasonlóan a futópályán sem volt. Nagyon változatos volt a három körös félmaraton, futottunk az ügetőn, füvön, keresztül-kasul a lovas komplexumon, fel és le a Duna töltésen. A burkolat harmada volt aszfalt, harmada térkő, illetve szintén harmada terep és fű. Hibátlanul lehoztuk a frissítést, és nagy örömmel vettük át a befutóérmet a célkapuban.

Nagyon jó volt ott lenni, az úszás nagyon extra lett, 23 fokos Balatonban mindenki tud úszni, de 14 fokos, ilyen sodrású Dunában ez már kicsit komolyabb feladat. Jövőre jövünk újra, de már nem az open-ben, mert a helyezésünkkel mindketten kvalifikáltuk magunkat a „The Championship”-re, és a NAGYOK között, a világelittel versenyezhetünk. Juhééééééé!!!

samorin1 samorin3 samorin4 samorin2

futonaptar BSI mozdulj velunk exterememan keszthely triatlon  kartyalogo