egyszazalek

14_agnitiming_logo

2020.02.02.

Tajga Trail: Legyél te a fény az éjszakában
Napsütéses február elsején érkeztünk az olvadástól és esőtől feláztatott Börzsöny hegységbe, a TAJGA TRAIL (23,6km, 1050m szint) idei téli megmérettetésére. A négy fős strucc nevezőket a betegségek sajnos kettőre csökkentették.  Így csak Domonkos Péter (24. 2:37:17) és Szentesi Nándor (31. 2:46:49) állt a márianosztrai iskolából induló rajthoz. Egy rövid aszfaltos szakasz után hamar következett az erdei kaptató. Nagyon csúszós hegyi erdei úton próbáltunk talpon maradni. Az első három négy kilométeren közel 300 métert emelkedtünk...ez még futva jól teljesíthető, de innen letérve a túra útvonalról nekiugrottunk a meredek hegyoldalnak. Fák között az avart tapostuk bele a sárba. Egy-két futólépés után beláttuk hogy ez már inkább a mászás műfaja lesz. A hegy tejét elérve koncentrált lejtmenet következett. Ez maximális figyelmet követelt. A völgybe érve nem esett jól az 5-8 fokkal hűvösebb levegő amit 0 fok körüli patakátkelések nehezítettek. A rajtnál beígért 17 km-nél lévő frissítést megelőzte, a 10,5 km-nél talált meglepetés frissítő. Ezután következett a legdurvább rész. Egy kilométeres szakaszon 300 méteres fallal találtuk magunkat szembe. Brutális volt. Megint másztunk, futásról szó sem lehetett. Túléltük.... Kicsit pihenősebb lejtő következett. A lámpákat lassabb bekapcsoltuk mert rohamosan sötétedett. A figyelem sem lankadhatott. Elértünk a beígért 17 kilométeres frissítőhöz. A létszám jelentősen megnövekedett, hisz becsatlakoztak a 12,5km-es futók. A látnivaló és a motiváció is több lett a reflektor fényében. Az újabb hegy megmászása után katarzis élmény fogadott. A lemenő nap fényében csodálatos panoráma tárult elénk, a szentjánosbogárként világító fejlámpás futókkal. Innen az utolsó kilométerek már korom sötétben zajlottak csak a fejlámpára hagyatkozhattunk. Nekem is elég volt egy rossz lépés és máris a murvás sáros talajon találtam magamat. Így értünk vissza Márianosztrára, ahol az iskola egyetlen zuhanyzójára elég sokan jutottunk nem kicsit mocskosan, mivel a 23 km-es távból mintegy 20 km-t sárban dagonyázva tettünk meg. Kárpótlásként a szervezők terülj-terülj asztalkámmal vártak a tornateremben: házi süti, zsíros kenyér és sok-sok finomság közül válogathattunk. Nagyon érdekes és új élmény volt ezt a sportágat kipróbálni. Úgy érzem becsülettel helytállva öregbítettük struccos csapatunk hírnevét.

tajga1   tajga5   tajga2

futonaptar BSI mozdulj velunk exterememan keszthely triatlon  kartyalogo