egyszazalek

superinfo

14_agnitiming_logo

2020.03.11.

Magyarország Kormánya a mai napon határozatlan ideig betiltotta a zárt térben 100 fő, kültéren 500 főt meghaladó rendezvényeket. A Szigetköz Félmaraton jóval nagyobb 500 főnél, ezért az idei versenyt az őszi futószezonra halasztjuk. Az új időpontot jövő hét folyamán publikáljuk. Az áprilisi versenyre leadott nevezések automatikusan érvényesek az új őszi időpontra.

Világszintű probléma a koronavírus. Nem a versenyszervezők hibájából történik a törlés vagy halasztás, hanem kormányzati döntés született, teljesen jogosan. Nagyon sok verseny kerül őszre, az amúgy is telített futószezonra. Optimális időpont nem létezik. Igyekszünk körültekintően eljárni, de egy versenyidőpont meghatározásánál minimum 25-30 féle tényezőt kell figyelembe venni. Több mint 500 leadott nevezés van, nem fogunk tudni olyan időpontot kijelölni, ami mindenkinek jó. Ez egy vis major helyzet, amit nem mi okoztunk, mi csak szeretnénk észszerűen kezelni a szituációt, és versenyzési lehetőséget biztosítani a futást szeretőknek Mosonmagyaróváron. Fussatok sokat, vigyázzatok az egészségetekre, rövidesen jelentkezünk.

halasztas

2020.03.11.

Több versenyen is érdekeltek voltunk a hétvégén, Kelemen Ati a Pilisben járt.

Sajnos a Tajga Trailre nem tudtam elmenni a csapattársakkal, így ez lett az idei első verseny. A Pilisben még sosem futottam, nagyon szép környékkel ismerkedtem meg. A középső távon indultam, 25,8 km, 830m szintet tartalmazott. Szép napsütéses idő volt, de a pénteki monszun rendesen feláztatta a pályát, volt sár, meg sár, meg sár. De az új cipő, a Raidlight Dynamic nagyon jól tette a dolgát, öröm volt benne futni. Jó szervezés, bár a szalagozás nem volt igazán acélos. Van egy alapjátékszabály a terepfutásban, sose bízzál meg az előtted futóban, hogy jó felé megy. Követtem egy hármast, nem kellett volna, kb. 11 kilinél elfutottak rossz irányba, én meg utánuk, pedig futott a navigáció az órámon, csak nem figyeltem, dupla hiba. A hármas visszament 1 kilit, én meg kihasználva az óra lehetőségeit továbbmentem és visszanavigáltam magam a pályára, kb. 4-500m plusszal megúsztam a hülyeségemet. Utána már egyedül bolyongva teljes kontroll alatt tartottam a pályát. Nagyon komoly emelkedők voltak, igazi Pilis, pihenés nélkül érkeztem, nagyon jó edzőverseny volt, mert még komoly feladatok jönnek az idei évben. Sikerült az abszolút 11. helyen bejönni, a győztes Józsa Gabi rendesen leoktatta a mezőnyt, hogyan is kellene itt futni. Folyt. köv.

pilis1   pilis2   pilis3

2020.02.08.

Tóth Attila beszámolója:
Az évet idén is egy maraton versennyel sikerült indítanom. Január 25 -n részt vettem a Dubai Maratonon amit 4 óra 9 perc 13 másodperc alatt sikerült teljesítenem.  Ez jóval elmarad az általam kitűzött céltól ,de ennek sajnos voltak előzményei. ( Majd erre még kitérek . pár szóban.)
2019 okt.12 . -én  Bécsben láttam Kipchoge -t futását , mely során a maratoni futás idejét két óra alá vitte (1 óra.59 perc 40 másodperc ) . Artúr fiam is ott volt és a felfokozott hangulatban megfogadtuk egymásnak , hogy amennyiben sikerül a csúcskísérlet mi is megpróbáljuk az egyéni csúcsainkat megjavítani. Én 3 óra 30 percet tűztem ki célként a maratonon  , míg Artúr az 1 óra 30 percet félmaratonon. Gondolkodtam melyik verseny lenne jó. Dubai ideálisnak tűnt. Kiszámítható az időjárás. Januárban ott is tél van ezért a hőmérséklet 22 fok körül van reggel. Minimális szél lehetséges , de az jól is jön , mert hűt. A pálya nyomvonala széles, szellősen elfér rajta kb 4000 futó.  teljesen sík terepen halad végig. Négy fordító hajtűkanyarral.  A másik opció a Spar  Budapest Maraton lett volna . A budapesti pálya nem rossz, viszont az időjárás eléggé kiszámíthatatlan.
A mezőny ottani idő szerint 7 órakor rajtolt, ami 3 órás időeltolódás miatt haza  hajnali 4 órának felelt meg. Ehhez jött még hogy a a versenyre ki is kellett érni  időben úgyhogy  hazai idő szerint 1 órakor keltem. De az időeltolódás nem jelentett gondot. A futás az elején jól ment. 25 km-ig bőven szintidőn belül futottam 4.49 volt a percátlagom. ( 5 elég lett volna  a 3. 30 hoz. )  25 km után elkezdett fájni a bal farizmom.( Ez a lábam volt eltörve és velőürszeg van a csont belsejében. Valószínű a csontból kiálló fém vége kicsit irritálta az izmokat és  ez volt a fájdalom oka. ) Lelassultam, többször meg kellett állnom. A kitűzött idő elúszott.
Nem vagyok elkeseredve, mert tudom megtettem mindent a célért. A Sparon szeretném újra megpróbálni. Remélem sikerülni fog.

dubai1    dubai2   dubai4

2020.02.02.

Tajga Trail: Legyél te a fény az éjszakában
Napsütéses február elsején érkeztünk az olvadástól és esőtől feláztatott Börzsöny hegységbe, a TAJGA TRAIL (23,6km, 1050m szint) idei téli megmérettetésére. A négy fős strucc nevezőket a betegségek sajnos kettőre csökkentették.  Így csak Domonkos Péter (24. 2:37:17) és Szentesi Nándor (31. 2:46:49) állt a márianosztrai iskolából induló rajthoz. Egy rövid aszfaltos szakasz után hamar következett az erdei kaptató. Nagyon csúszós hegyi erdei úton próbáltunk talpon maradni. Az első három négy kilométeren közel 300 métert emelkedtünk...ez még futva jól teljesíthető, de innen letérve a túra útvonalról nekiugrottunk a meredek hegyoldalnak. Fák között az avart tapostuk bele a sárba. Egy-két futólépés után beláttuk hogy ez már inkább a mászás műfaja lesz. A hegy tejét elérve koncentrált lejtmenet következett. Ez maximális figyelmet követelt. A völgybe érve nem esett jól az 5-8 fokkal hűvösebb levegő amit 0 fok körüli patakátkelések nehezítettek. A rajtnál beígért 17 km-nél lévő frissítést megelőzte, a 10,5 km-nél talált meglepetés frissítő. Ezután következett a legdurvább rész. Egy kilométeres szakaszon 300 méteres fallal találtuk magunkat szembe. Brutális volt. Megint másztunk, futásról szó sem lehetett. Túléltük.... Kicsit pihenősebb lejtő következett. A lámpákat lassabb bekapcsoltuk mert rohamosan sötétedett. A figyelem sem lankadhatott. Elértünk a beígért 17 kilométeres frissítőhöz. A létszám jelentősen megnövekedett, hisz becsatlakoztak a 12,5km-es futók. A látnivaló és a motiváció is több lett a reflektor fényében. Az újabb hegy megmászása után katarzis élmény fogadott. A lemenő nap fényében csodálatos panoráma tárult elénk, a szentjánosbogárként világító fejlámpás futókkal. Innen az utolsó kilométerek már korom sötétben zajlottak csak a fejlámpára hagyatkozhattunk. Nekem is elég volt egy rossz lépés és máris a murvás sáros talajon találtam magamat. Így értünk vissza Márianosztrára, ahol az iskola egyetlen zuhanyzójára elég sokan jutottunk nem kicsit mocskosan, mivel a 23 km-es távból mintegy 20 km-t sárban dagonyázva tettünk meg. Kárpótlásként a szervezők terülj-terülj asztalkámmal vártak a tornateremben: házi süti, zsíros kenyér és sok-sok finomság közül válogathattunk. Nagyon érdekes és új élmény volt ezt a sportágat kipróbálni. Úgy érzem becsülettel helytállva öregbítettük struccos csapatunk hírnevét.

tajga1   tajga5   tajga2

2020.01.15.

Megnyitottuk a XVII. Motherson Szigetköz Félmaraton nevezési felületét. Az idei évtől már csak az online felületen tudtok regisztrálni, a személyes lehetőség a bababoltban megszűnt. Nálunk nincs infláció, a tavalyi árakon várunk Titeket. Továbbfejlesztettük a nevezési rendszert, komfortosabbá tettük, illetve angol nyelven is működik. Minden esetben email értesítést küldünk a nevezésről és a fizetésről is. Légy szíves ellenőrizzétek. Az első rajtlistát január 19-n közöljük, amit hetente fogunk frissíteni.

2020 nevezes

2021.12.13.

A Budai Trailen jártunk, vagy csodaországban, nehéz megmondani. A hétközben leesett hó szerencsére nem olvadt el vasárnapra. Egy téli terepfutó versenyen nem igazán lehet jobbat elképzelni, mínusz 1-2 fok, szép napsütés, és minden fehér, a fák, a hegyek, a turistautak, minden. A rajt és a cél Telkiben, remek útvonalak, kellő mennyiségű szintkülönbséggel megtűzdelve, érintve a Budai hegység ikonikus hegyeit, Kutya hegyet, Nagy Kopaszt, Nagy Szénást. M távon (17,4km, 610m szint) Seiwerth Anna (2:02:48) futott, a leghosszabb L távon (27,2km, 910m szint) Farkas Imre (3:16:02) és Kelemen Attila (2:43:27) révén voltunk érdekeltek. Voltak szinte járhatatlan részek, de sok volt a letaposott jeges, nagyon csúszós rész, de a terepfutás már csak ilyen. De talán az a legszebb az egészben, hogy a természet milyen csodás dolgokat képes alkotni, köszönjük ezt varázslatot, szuperül éreztük magunkat, de az érmekért azért meg kellett dolgozni.

budai1   budai2   budai3   budai4

2021.11.18.

Tóth Attila írása: a múlt vasárnap nov. 14-n került megrendezésre a 2021. évi Athén Maraton, amin volt szerencsém részt vennem. A versenyre az utolsó pillanatban neveztem. Az október 10-i Spar Maratonon sajnos nem tudtam az általam kitűzött időeredménynek a közelébe kerülni. Ennek oka, hogy a vasárnapi verseny előtt 4 napig hasi problémáim voltak. A folyadék valamint elektrolit veszteség következtében eléggé legyengültem, de elindultam a versenyen. Őszi eredményeim alapján úgy éreztem, hogy bennem van egy jó maratoni időeredmény lehetősége.

athen1    athen2   athen3   athen4

Retek Zoli futótársam villantotta fel előttem próbáljam meg az Athén Maratont. Ő már 2019-ben indult ezen a versenyen. Azt mondta, hogy a pálya nem könnyű, sok benne az emelkedő (10. km-től a 32.-ig). Csúcsfutásra nem alkalmas, de nagyon szép, és hangulatos verseny. A nevezési határidő okt. 25 volt. Így maradt egy hétvégém átgondolni, hogy nevezze e.  Végül úgy döntöttem megpróbálom. Neveztem, szállást, repülőt intéztem. Ehhez jöttek az idén már megszokott coviddal kapcsolatos adminisztratív dolgok. EU oltási igazolással rendelkeztem, a Görögországba való beutazáshoz külön regisztrálni kellett.

2021.10.10.

Domonkos Petya írása:

Elérkezett a 15. Ultrabalaton, a májusi verseny kiírást a covid miatt elhalasztották október elsejére. Ismét 2 fővel indultunk (Palsa Feri barátommal) már jól bevált Zártosztály Racing Team csapat név alatt. Két éve a második helyen végeztünk 19:17:27 idővel. Cél a 18 órás időeredmény lett volna és ezzel a dobogó első helye. Az egyéni és a 2-3 fős csapatok pénteken indultak Balatonfüredről. Csütörtökön kora esti órákban érkezett meg a csapat  Füredre, a verseny központba. Gyors rajt csomag átvétel és tészta party. Jól fel is töltöttük a szénhidrát raktárokat, volt eszem iszom dinom-dánom. Aztán korai fekvés. Reggel 7:45 kor volt a rajt a 2 fős csapatoknak. Egyszerre indult a 120 csapat első tagja. A terv 5 perc körüli tempó  a kiírás szerinti 216 kilin, ami a végére csak 220 lett. Az UB szervezői jól felosztották  a szakaszokat, úgy hogy nekünk ezen gondolkodnunk sem kellett (9kilitől -14 kiliig). Az már az első szakaszokon kiderült, hogy nagyon erős lesz a mezőny. Komoly 4:30 kilikkel indult a távnak nagyon sok csapat. Nekem le is görbült a szám, hogy hogyan lesz ebből dobogó. A frissítő pontok nagyon szuperek voltak, kaptunk mindent, amit csak szerettünk volna (5 ponton meleg étel várt minket). Róttuk a kilométereket rendületlenül, 130 kilométernél még mindig csak a 9 helyen voltunk. Tartottuk a megbeszélt tempót, közben Feri egy-egy szakaszt  már meg megnyomott olyan 4:30-4:40 kilire. Érezte, hogy nincs gond sem a hasával sem a lábával, úgy hogy had menjen alapon tolta a maga előtt a kiliket. Az időjárás tökéletes volt egész nap. Nekem azért 50 kilitől elkezdett durván fájni a bal lábam, sosem éreztem még ilyet, próbáltam fájdalomcsillapítóval ezt kezelni, több-kevesebb sikerrel. Faragtuk le a hátrányunkat az első csapatokhoz képest, akiknél kezdte megbosszulni magát a gyors kezdés, (mert tudjátok nem a táv öl, hanem a tempó). Az esti magányos futásainkat, néha-néha, egy-egy egyéni induló, és egy-egy csapat leelőzése törte meg. Azért nem volt olyan hangulat, mint 2 éve mikor 1300 csapat indult 1 napon. Elérkeztünk a 200. kilihez, ahol egyszer csak arra eszméletünk, hogy a 3. helytől 1-2  percre  voltunk lemaradva. Felvettük a nyúlcipőt és egy nagy hajrával felfutottunk a dobogó 3. helyére, már csak 6 perccel lemaradva a 2. helytől. Nagyon komoly 17:16 perccel, kb. 2 órát lefaragva a 2019-es időnkből (19:17:27). Nagy gratula a csapatnak, nagyon szuperül mentünk, és természetesen nagyon szépen köszönjük a rengeteg segítséget a kísérőinkének (Palkovics Attila, Lajtos Ibolya, Palsa-Sós Luca, Szücs Nikoletta), akik rengeteget tettek hozzá a csapat sikeréhez. És köszönjük a sok bíztatást az otthoniaktól.

ub1   ub2   ub3   ub4

09.30.

A hétvégén a IV. Hanságfutáson jártunk Jánossomorján, ahol öt klubtagunk vett részt a versenyen. Az évszakhoz képest kicsit meleg napos idő és élénk szél fogadott minket, ahol a megszokott távokat ( 13km, 3km, gyerekeknek 800m és 400m) rendezték meg. Köszönet a szervezőknek a barátságos hangulatú és jól szervezett versenyért, jövőre újra jövünk.

hans5

hans1   hans2   hans3   hans4

2021.09.23.

A leghosszabb nap - il giorno piú lungo!

Két év kihagyás után, idén szeptemberben újra teljes Ironman távon a Struccok (Farkas Imre, Szentesi Nándor, Kelemen Attila). Farkas Imi így látta ezt a mesés utazást Olaszországban:

Három nappal a verseny előtt, elgémberedve, de izgatottan szálltunk ki az autóból, több mint 850 kilométeres utazás után, az Adria partján. Cervia tipikus nyaralótelepülés, homokos tengerparttal, nem messze Riminitől. Évek óta itt rendezik az Ironman Italy-t. A helyszín, a körülmények ideálisak, egy kifogástalan versenyhez. A helyiek szemmel láthatóan nagyon büszkék az eseményre, szinte minden boltban, étteremben ki volt téve az Ironman sorozat zászlaja.

cervia5

cervia1  cervia2  cervia3  cervia4

Az első napon túlestünk a regisztráción - a covid helyzet miatt előzetesen regisztrált időpontra kellett mennünk - majd ismerkedtünk a helyszínnel. Úsztunk egyet, a víz - eltekintve a rengeteg ártalmatlan medúzától - kellemes volt, a bringapálya minősége pedig közepesnek tűnt. Sok hupli, repedés, mint itthon. Volt elég időnk ahhoz is, hogy egy kis városnézést is csináljunk Ravennában, megtekintve a világhírű bizánci mozaikokat. Verseny előtti nap elhelyeztük a bringákat a depóban, majd kupaktanácsot tartottunk, ahol minden részletében átbeszéltük a másnapi frissítésünket a versenyre. A boszorkánykonyhában elkészült a gél/szelet/sótabi/iso kombó, majd egy kellemes pizza után korán nyugovóra tértünk. Másnap, még sötétben egy utolsó ellenőrzést tartottunk a depóban, majd 8 órakor immár neoprénben, izgatottan, de boldogan a tengerparton álltunk a résztvevők között.

futonaptar BSI mozdulj velunk exterememan keszthely triatlon  kartyalogo