egyszazalek

superinfo

14_agnitiming_logo

2021.08.01.

Mosonmagyaróváron a Lajta híd már hegynek számít, ha valós hegyeken akarunk futni, akkor utaznunk kell, most éppen a Vértesbe. Móron jártunk egy szuper terepfutó versenyen öten a Futóklubból (Seiwerth Anna, Domonkos Péter, Farkas Imre, Nagy Ákos és Kelemen Attila). Három különböző táv, szép útvonalak, nem sok szint, egész jól futható ösvények. Nem volt telt ház, sajnos itt is érződik, mint minden futóversenyen, hogy hiába vannak versenyek, a futók nem vesznek részt rajta. Mi azért jól éreztük magunkat, remek hangulat, de az időjárás, na az nem volt velünk. A kezdés előtt fél órával gyenge eső, kellemes 22 fok, a rajtnál már gyönyörű napsütés, 30 fok, 100% páratartalom az erdőben. Olyan ez, mikor a szaunában egy futópadon fut az ember, mondani sem kell, amint vége volt a versenynek, beborult, és hazafelé úton végig esett és 20 fok. Az erdő most is csodás volt, a trópusi klíma nem vette el a kedvünket, ősszel, télen sok terepfutó verseny következik.

vertes4

vertes1  vertes2  vertes3

2021.07.21.

Tóth Attila beszámolója:

Július 10-11-én tartották a Vivicitta Futófesztivált Budapesten. Ennek második napján 11-én vasárnap a félmaraton öten indultunk a Mosonmagyaróvári Strucc Futóklubból. A mezőny 8.00-kor rajtolt a Margit-szigetről (egyéni indulók, váltók). A futófesztivál eredetileg április 13-14-én lett volna, de a járványhelyzet miatt akkor még nem lehetett ilyen rendezvényt tartani. A rajtcsomagot a helyszínen a verseny előtt vettem át, ami nagyon gyorsan gördülékenyen történt annak ellenére, hogy minden versenyző személyi és oltási igazolványát ellenőrizték. Míg a tavaly őszi BSI versenyeken (WizzAir Félmaraton, Spar Maraton) kötelező volt a maszk viselése a rajtközpontban és a rajtzónában, addig itt már nem. A távolságtartásra figyeltek egy kicsit jobban a korábbi versenyekhez képest. Ez jó is volt, mert nem volt nagy lökdösődés a rajt után. A futás útvonala nagy körülbelül a megszokott volt. Nagyjából sík terepen a Duna két oldalán, a rakpartokon. Nagyobb emelkedő az Alagútban volt, amikor felfelé futottunk a várba. A levegő kb. 26-28 fok lehetett, éléggé párás meglehetősen fülledt volt. A rajt előtt a szpíker mondta, hogy most senki ne törekedjen csúcsot futni. Ez meg is látszott az eredményeken. Én 1 óra 47 perc alatt teljesítettem a távot. Egy kellemes, állapotfelmérő versenynek nagyon jó volt. Már hiányoztak az ilyen futórendezvények.

vivi1   vivi2

2021.07.14.

Nagy Ákos írása:

Szombathelyen rendezték meg a 37. Vasi Vasember olimpiai távot, amin 3 fő állt rajthoz a Mosonmagyaróvári Strucc Futóklub SE színeiben (Balassa László, Ambrusch Tamás és jó magam Nagy Ákos). A csónakázótóban volt az 1450m úszás, a víz nagyon meleg volt 26°C. Ezután következett a kerékpár, ami 40km és 300m szintet jelentett a Vas megyei dombokon és a szél se kedvezett nekünk. Jöhetett az utolsó szám a futás! Nekem ez volt a legnehezebb része, 10km futás 4kör a tó körül. Itt már a 30°C mutatott a hőmérő és a beton is ontotta a meleget. Annyi szerencsénk volt, hogy a futó pálya nagy része árnyékos és fás volt. Sikeresen mindenki célba ért. Nekem ez volt az első olimpiai távú versenyem. Nagyon jó kis rendezvény volt, mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy érezze át milyen Vasi Vasembernek lenni!

vas1

vas2

2021.07.05

Az idei első terepfutó verseny, két klubtagunk Kelemen Ati és Szentesi Nándi látogatott el a festői szépségű Börzsönybe. Hazánk legérintetlenebb, legvadabb és a legnehezebben futható hegysége. Rengeteg szikla, keskeny hegygerincek, gyalog is nehezen járható útvonalak, meredek emelkedők, lejtők jellemzik. A legjobb terepfutó versenyrendező versenye, minőség adott, és a brutális pálya is megvolt hozzá. A leghosszabb távon futottak a fiúk, 29,4km mellé 1440m szint társult. Sokan el sem tudják képzelni mennyi is ez a szint, egy 10 emeletes ház 36m, ne ebből 40db egymás felett. Diósjenőn volt a rajt, és a cél is. Mindjárt az elején jött a komoly kaptató, fel a Kámor hegyre, majd le a Kemence patakhoz, majd a frissítő állomás után irány a pokol, fel a Nagy Mánára, végig a gerincen, ahol elképesztő látvány tárul elénk, tovább a Csóványos lábáig, de itt még nem másztuk fel teljesen, hanem át a Nagy-Hideg hegyre a piros háromszög jelzésen, ami talán az ország egyik legszebb ösvénye. Utána már tényleg a Börzsöny legmagasabb pontja, a Csóványos következett, 938m-re fel, majd innen már csak le kellett gurulni a célba. A nagy meleg nem könnyített a helyzeten, de aki ezt az útvonalat végigfutja, az elmondhatja magáról, hogy az ország egyik legnehezebb, de legszebb útvonalát teljesítette. Extra nagy élmény volt, amit Kelemen Ati 3:36:59, Szentesi Nándi 4:19:30-ig élvezhetett.

borzs1   borzs2   borzs3

2021.06.14.

Újra verseny, végre! Hiányoztak már ezek az érzések. Nem apróztuk el, mindjárt egy triatlon középtávú országos bajnoksággal kezdtünk Keszthelyen. Nagyon komoly mezőny jött össze, régen voltak már ennyien egy közép OB-n, de mindenki ki volt éhezve ez idei első féltávra, aki élt és mozgott, az itt volt. Május folyamán elég hűvös volt, de júniusban már beköszöntött a nyári meleg, igazi izzasztó triatlonos idő volt. Reggel nyolckor volt a rajt, több mint 700 triatlonista sorakozott fel a rajtvonalon, benne 4 Strucc, Seiwerth Anna, Farkas Imre, Palkovits Attila és Kelemen Attila. A 21,8 fokos Balaton kimondottan kellemes volt neoprénben, de a rajt utáni adok-kapokban azért forrt a víz, de a triatlon már csak ilyen. Könnyű 1900 méter után felpattantunk a bringára, 92 km következett a zalai dombokon, egy kezelhetőnek nevezhető 500m szinttel. Na, itt már a napocska sütött rendesen és kezdte megdolgozni a mezőnyt. Majd bringa be a depóba, futócipő fel, 20km futás 4 körben, de sajnos a covid szabályok miatt nem a megszokott sétáló utcán és a kastélynál, hanem a Balaton parton. Az aszfalt ontotta a meleget, főttek a fejek, az 5 kilis körön a két frissítő állomás kevésnek bizonyult, 3 jobb lett volna. De mi jól éreztük magunkat, élveztük, hogy triatlonozhatunk. Este sprint verseny is volt (750m, 20km, 5km), itt Nagy Ákos első triatlon versenyét teljesítette, gratulálunk a debütáláshoz. Nagy köszönet a sok képért Turány Gyurinak.

keszthely1    keszthely2    keszthely3    keszthely4    keszthely5

2021.03.14.

A koronavírus járvány legsötétebb időszakát éljük. Folyamatosan követjük a fejleményeket, hogyan alakul a helyzet. A verseny meghirdetésekor azt szerettük volna, hogy korlátozásmentes rendezvény legyen az idei Szigetköz Félmaraton. A meglátásunk szerint, május 30-n ilyenre nem lesz lehetőség. Májusban már valószínűleg lesznek versenyek, de a vírus még itt lesz velünk. Mi egy teljesen biztonságos, szabad, nyugodt versenyt akarunk, ahol a futásé a főszerep, nem a járványügyi intézkedéseké. A Strucc Futóklub elnöksége egyhangúan döntött a halasztás mellett, a XVIII. Motherson Szigetköz Félmaraton az őszi futószezonban, 2021. októben 3-n kerül megrendezésre. A nevezési felületet májusban fogjuk megnyitni.

Az egyéni sportolás engedélyezett, fussatok minél többet, további sikeres, sérülés és vírusmentes felkészülést kívánunk.

Mosonmagyaróvári Strucc Futóklub SE

21oktober03

2021.01.24.

Az idei évben május végén találkozunk, ha a vírushelyzet engedi. A XVIII. Motherson Szigetköz Félmaraton időpontja 2021. május 30. vasárnap. Versenykiírás február közepén, a nevezés pedig február végén indul. Jó felkészülést kívánunk!

7042 Maraton 2021 oraisplakat

futonaptar BSI mozdulj velunk exterememan keszthely triatlon  kartyalogo